вгору

Чи повернуть надміру сплачені кошти, якщо платника ліквідовано або знято з обліку?

Органи ДФС при поверненні помилково або надміру сплачених сум грошових зобов’язань керуються ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). А також Порядком взаємодії територіальних органів ДФСУ, місцевих фінансових органів та територіальних органів Дерказначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженим наказом Мінфіну від 15.12.2015 р. № 1146 (далі – Порядок № 1146).

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені здійснюється виключно на підставі заяви платника податку. Виняток становлять повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік, яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення (п. 5 Порядку № 1146).

Підставою для зняття з обліку у контролюючих органах платника податків є надходження відомостей про  державну реєстрацію припинення юрособи (ч. 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-ІV). Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої інтегрованої картки платника податків (далі – ІКП) або даті отримання відомостей про припинення юрособи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі ІКП.

При цьому, в інформаційній системі органів ДФС ІКП закриваються із встановленням дати закриття за умов (абз. 11 п.3 гл. І розд. ІІ наказу № 422):

  • погашення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;
  • повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджету за заявою платника;
  • повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів єдиного внеску та/або списання до фондів соціального страхування за заявою платника;
  • відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань або податкового боргу, не погашених на дату закриття ІКП.

Таким чином, повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов’язань платнику податків, що ліквідується можливе у період, що передує зняттю з обліку у контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків.

Інформація про це розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 135.04.

Зверніть увагу! З 26.04.2019 р. набрав чинності наказ Мінфіну «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» від 11.02.2019 р. № 60 (далі – Наказ № 60), відповідно до якого Порядок № 1146 втрачає чинність. Коментар до наказу № 60 читайте у нашому матеріалі.

Докладніше про те, як повернути з бюджету помилково або надміру зараховані кошти, читайте у Блозі бухгалтера.