вгору

Податкова соціальна пільга: чи потрібно щорічно оновлювати заяву на її отримання?

Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Про це зазначено у пп. 169.2.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 169.1 ПКУ платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

Для застосування податкової соціальної пільги платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (пп. 169.2.2 ПКУ).

Податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

Отже, нормами ПКУ не передбачено щорічне подання заяви про застосування пільги.

Про це зазначили податківці ГУ ДФС у Тернопільській області.

Нагадаємо користувачам, що податкова соціальна пільга застосовуються у таких розмірах:

  • 100% – що становить, у 2018 році, 881,0 грн;
  • 150% – 1321,5 грн;
  • 200% – 1762,0 грн.

Детальніше ознайомитись з матеріалом щодо розміру податкової соціальної пільги можна у Блозі бухгалтера.