вгору

У ВРУ пропонують відстрочити введення в дію нового механізму електронного адміністрування пального – законопроект

У ВРУ законопроектом № 10212 від 09.04.2019 р. запропоновано внести зміни до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. № 2628-VIII (далі – Закон № 2628).

Загалом запропоновані зміни стосуються підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Перехідні положення) щодо перенесення терміну набрання чинності деяких положень в частині справляння акцизного податку з реалізації пального.

Розглянемо, які зміни запропоновано внести до Перехідних положень ПКУ щодо особливості справляння акцизного податку та екологічного податку.

Пункт змін в ПКУ

Зміст

Дата впровадження (було)

Дата застосування (запропонована)

п. 12 Перехідних положень щодо обов’язкового обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в ЄДР

- місткість резервуарів перевищує 20000 куб.м;

- місткість резервуарів перевищує 1000 куб.м., але не перевищує 20000 куб.м.;

- місткість резервуарів, яких не перевищує 1000 куб.м.

- 01.07.2019 р.

 

- 01.10.2019 р.

 

 

- 01.01.2020 р.

- 01.01.2021 р.

 

- 01.04.2022 р.

 

 

- 01.07.2022 р.

п. 18 Перехідних положень щодо застосування штрафних санкцій відповідно до п. 128-1.1 ПКУ, які застосовуються

- за перевищення місткості резервуарів у 20000 куб.м;

- за перевищення місткості 1000 куб.м, але не перевищення 20000 куб.м;

- місткість резервуарів, не перевищує 1000 куб. м

- 01.07.2019 р.

 

- 01.10.2019 р.

 

 

- 01.01.2020 р.

- 01.01.2021 р.

 

- 01.04.2022 р.

 

 

- 01.07.2022 р.

п. 22 Перехідних положень щодо реєстрації акцизних складів

- реєстрація акцизних складів, розпорядниками яких є платник податків

з 01.05.2019 р.

по 01.06.2019 р.

з 01.12.2020 р.

по 01.01.2021 р.

п. 23 Перехідних положень щодо акцизних накладних/розрахунків коригування*

Акцизні накладні/розрахунки коригування, складені

- Реєструються в ЄРАН

- до 30.06.2019 р.

 

- до 15.07.2019 р.

- до 31.12.2020 р.

 

- до 15.01.2021 р.

п. 25 щодо застосування норм штрафних санкцій:

пп. 120-2.1 – 120-2.3 ПКУ  та пп. 128-1.2 ПКУ, застосовуються :

-для спирту етилового

- для пального

з 01.10.2019р.

з 01.01.2020 р.

з 01.10.2019р.

з 01.04.2021р.

п. 128-1.3 ПКУ:

 

- для спирту

 - для пального

з 01.01.2020 р.

з 01.01.2020 р.

з 01.01.2020 р.

з 01.07.2021 р.

Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 01.01.2021 р., зобов’язані до 01.01.2021 р. зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.01.2021 р.

Протягом 20 календарних днів, починаючи з 01.01.2021 р. та які не відповідали такому визначенню до 01.01.2021 р., платник податку зобов’язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.01.2021 р.

В акті інвентаризації необхідно зазначити адреси об'єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

* При цьому, акцизні накладні/розрахунки коригування складені з 01.01.2021 р. - до 31.01.2021 р. (включно), реєструються в ЄРАН у період з 23.01.2021 р. - до 15.02.2021 р. (включно);

- з 01.02.2021 р., реєструються в ЄРАН у терміни, передбачені п. 231.6 ПКУ.

Як зазначено в пояснювальній записці до законопроекту, Законом № 2628 були внесені суттєві зміни, які передбачають ще розроблення та прийняття КМУ, що забезпечує формування державної фінансової політики, підзаконних правових актів, що регулюють адміністрування акцизного податку. І тому дата набрання чинності запропонованих змін 01.07.2019 р. є нереальною для належного виконання положень ПКУ платниками акцизного податку та суб’єктами господарювання, які набудуть статусу платника податку з 01.07.2019 року відповідно до запроваджених змін.

Отже, запропоновано відстрочити введення в дію змін до ПКУ (які мають набути чинності з 01.07.2019р.), що стосуються адміністрування акцизного податку. Термін відстрочення, передбачений законопроектом, становить від 1 до 3 років.

Докладніше про запровадження СЕАРП та СЕ з 01.07.2019р., а також про особливості утворення роботи акцизних складів при СЕАРП та СЕ, читайте у Блозі бухгалтера.