вгору

Застосування РРО та ведення КОРО: що нового?

11.10.2018

З 1 жовтня набрав чинності наказ Мінфіну від 20.09.2018 р. №773 (далі – наказ №773), яким вносяться зміни до наказу Мінфіну «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» від 14.06.2016 р. № 547.

Про проект наказу ми писали у Блозі бухгалтера.

Зазначені зміни сприятимуть впровадженню ще більшої автоматизації процесів, зокрема, спрощенню реєстрації РРО та порядку введення РРО в експлуатацію, обміну в електронному форматі документами між користувачами РРО, центрами сервісного обслуговування РРО та контролюючими органами, а також запровадженню ведення КОРО в електронному вигляді.

Закцентуємо увагу, що Мінфін наказом №773 затвердив зміни до таких порядків:

  1. Порядку реєстрації та застосування РРО;
  2. Порядку реєстрації та застосування РРО при здійсненні операцій з купівлі-продажу інвалюти;
  3. Порядку реєстрації та ведення РК та КОРО;
  4. Порядку опломбування РРО.

До відома!

Наказ №773 набув чинності частково. А саме, зміни щодо запровадження електронного документообігу між суб’єктами господарювання, центрами сервісного обслуговування та органами ДФС, спрощення реєстрації / перереєстрації РРО запрацюють після набрання чинності нормативно-правовим актом Мінфіну щодо затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.

Про найважливіші зміни - читайте нижче.

Щодо реєстрації та скасування КОРО

Змінами до п.1 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення РК та КОРО визначено, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО, у разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії можуть не здійснювати розрахункові операції до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії. У такому разі вони можуть не реєструвати КОРО на РРО, а ті хто вже зареєстрував – скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування. Такі суб’єкти господарювання повинні затвердити відповідний власний розпорядчий документ (норма діє з 01.10.2018).

Щодо підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок КОРО

Змінами було виключено з п.6 гл.4 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення РК та КОРО такі вимоги до використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО:

  • підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок книги ОРО;
  • щоденне виконання записів (у разі здійснення розрахункових операцій) про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо;
  • ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі книги ОРО.

Водночас доповнено наступною вимогою: Суб'єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ (норма діє з 01.10.2018).

Щодо реєстрації/перереєстрації РРО

Змінами буде спрощено порядок реєстрації/перереєстрації РРО, а саме зареєструвати/перереєструвати РРО можна буде на підставі однієї заяви. Порядком реєстрації буде передбачено можливість подання заяви для реєстрації/перереєстрації РРО в електронному вигляді.

Норми наберуть чинності після затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО реєстраторів розрахункових операцій.

Наразі, для реєстрації/перереєстрації РРО, крім заяви, суб’єкт господарювання повинен подати ще 4 документи:

  • копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
  • копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);
  • копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.