вгору

Уряд пропонує збільшити порогову суму для обов’язкового звітування по фінопераціям

08.10.2019

Держава: звітність та податки

У ВРУ зареєстровано законопроект «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 25.09.2019 р. № 2179.

Зокрема, у законопроекті передбачається збільшення порогової суми та зменшення кількості ознак для обов’язкового звітування про фінансові операції, про які суб’єкти первинного фінмоніторингу зобов’язані повідомляти Держфінмоніторинг на суму більше 400 тис. грн. (зараз ця сума становить 150 тис. грн.).

Також зазначено, що банки зобов’язані здійснювати належну перевірку: клієнтів, що здійснюють перекази (у т.ч. міжнародні) без відкриття рахунка на суму, що дорівнює чи перевищує 30 тис.грн, (зараз ця сума становить 15 тис. грн) або на суму, еквівалентну зазначеній сумі, в т. ч. в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, одиницях вартості, але є меншою ніж 400 тис. грн.

При ініціюванні переказу в межах України з використанням електронних платіжних засобів, електронних грошей на суму, що є меншою ніж 30 тис. грн, або суму, еквівалентну зазначеній сумі, в т.ч. в іноземній валюті, та відсутності ознак пов’язаності такої фінансової операції з іншими фінансовими операціями, що в сумі перевищують 30 тис.грн, такий переказ повинен супроводжуватися:

  • номером рахунку або унікальним номером електронного платіжного засобу платника;
  • номером рахунку або унікальним номером електронного платіжного засобу отримувача;
  • за відсутності рахунка, унікальним обліковим номером фінансової операції.

Крім того, суб’єкти первинного фінансового моніторингу, що надають послуги переказу зобов’язані надати:

1) інформацію про платника (ініціатора переказу):

а) фізичну особу (фізичну особу — підприємця) — П.І.Б; номер рахунка, з якого списуються кошти, або унікальний номер електронного платіжного засобу, чи за відсутності рахунка — унікальний обліковий номер фінансової операції;

б) юридичну особу — повне найменування, номер рахунка, з якого списуються кошти, або унікальний номер електронного платіжного засобу, чи за відсутності рахунка — унікальний обліковий номер фінансової операції;

в) траст або інше подібне правове утворення — повне найменування, номер рахунка, з якого списуються кошти, чи за відсутності рахунка — унікальний обліковий номер фінансової операції;

2) інформацію про отримувача переказу коштів:

а) фізичну особу (фізичну особу — підприємця) — П.І.Б., номер рахунка, на який зараховуються кошти, або унікальний номер електронного платіжного засобу, чи за відсутності рахунка — унікальний обліковий номер фінансової операції;

б) юридичну особу — повне найменування, номер рахунка, на який зараховуються кошти, або унікальний номер електронного платіжного засобу, чи за відсутності рахунка — унікальний обліковий номер фінансової операції;

в) траст або інше подібне правове утворення — повне найменування, номер рахунка, на який зараховуються кошти, за відсутності рахунка унікальний обліковий номер фінансової операції.

Також передбачено збільшення розміру штрафу за неподання у відведені строки інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юрособи (ст. 166-11 КУпАП). З прийняттям даного законопроекту штраф становитиме від 1000 до 3000 нмдг (зараз – від 300 до 500 нмдг).

Більше інформації читайте у Блозі бухгалтера та у розділі Інформер програми M.E.Doc.